České dráhy upraví některé obchodní nabídky

10. května 2008 v 22:51 |  informace ČD

České dráhy upraví některé obchodní nabídky, změna se dotkne asi 4 % cestujících

Od 15. června 2008, kdy vstupuje v platnost druhá změna jízdního řádu, mění České dráhy vybrané obchodní nabídky a některé málo využívané budou zrušeny. Od poloviny roku například zanikne aplikace all inclusive síťové jízdenky In-gold, množstevní sleva na kilometrické banky nebo SC Net. Změny se týkají jen malého počtu zákazníků.
Důvodem těchto změn je nutnost vyrovnat se s růstem cen energií, především ropy. V minulých letech se podařilo díky výrazným úsporám v nákladech dostat firmu do černých čísel, rostoucí ceny vstupů, především energií, však neumožňují držet současné nabídky na stávající úrovni dlouhodobě. Zároveň dochází k dílčímu zjednodušení tarifu.
Změny tarifních nabídek ČD od 15. června 2008
Končí nabídka jízdenky In-gold ve variantě all Inclusive
Tuto nabídku používala jen minimální skupina cestujících, většina jich dává přednost klasickým variantám síťové jízdenky In-gold.
Končí nabídka jízdenek SC Net ve všech verzích
Jedná se o specializovanou nabídku pro část uživatelů vlaků SC Pendolino. Velká část cestujících využívá levnější varianty, jako je cestování na zákaznické jízdné s In-kartou/Rail plus nebo v případě studentů pak žákovské jízdné.
Letos nebude nabídka Léto-26
Tuto sezónní nabídku nahrazuje In-karta/Rail plus s aplikací In-junior. Nabídka Léto-26 byla určena pro období astronomického léta, které je částečně (do konce června a od počátku září) kryto žákovským jízdným. Současně lze ve stejném období jako ekvivalent využívat síťové jízdenky Klasik při nákupu na mezinárodní studentskou ISIC kartu, které jsou tak výrazně levnější.
Úprava ceny Kilometrické banky z 1 600 na 1 800 Kč (tj. z 0,80 Kč/km na 0,90 Kč/km)
Kilometrická banka si ponechává i nadále výhodu neomezené přenositelnosti mezi cestujícími, ale její podmínky se přiblíží podmínkám slevy na In-kartu. Na delší cesty (nad 100 km) je jízda na kilometrickou banku stále výhodnější o 30 haléřů na kilometr, než obyčejné jízdné. Ještě více se tak vyplatí elektronická síťová jízdenka In-gold.
Před 15 lety stála KMB 1 200 Kč, průměrná mzda byla tehdy 7 004 Kč. Dnes přesahuje průměrná mzda 21 tisíc korun, kilometrická banka ale zdražila za tu dobu o polovinu, takže je pro cestující reálně výrazně levnější, než před patnácti lety. Končí také možnost nákupu pěti kilometrických bank se slevou.
Na dlouhé cesty nad 400 km je kilometrická banka stále jedním z nejvýhodnějších dokladů, všechny kilometry nad 400 km mají cestující zdarma.
Zvýšení ceny síťové jednodenní jízdenky ČD Net z 390 na 440 Kč
Analogicky bude násobkem upravena i varianta pro 2 - 5 cestujících ze 780 na 880 Kč.
Zvýšení ceny síťové víkendové jednodenní jízdenky SONE+ z 390 na 440 Kč
Úprava ceny se týká pouze varianty s použitím i v dálkových spojích a ve vlacích vyšší kvality. Původním cílem této nabídky bylo využít volnou víkendovou kapacitu zejména ve vlacích regionální dopravy pro rodinné výlety a tento záměr není ohrožen, cena varianty za 130 korun pro osobní a spěšné vlaky zůstává nezměněna, stejně jako ceny jízdenek SONE+DB.
Zvýšení ceny nabídky "Šťastná eLiška" pro trasu Praha - Brno ze 70 Kč na 105 Kč
Levnější varianta této slevy měla charakter dočasné marketingové podpory zavedení Brněnských expresů.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Jaký máte názor na způsob odbavení v UŽST Pardubice hl.n.,zavedený na konci roku 2007 ?

plně vyhovuje
lepší bylo staré ČD Centrum
toto řešení je nepřehledné

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.