Trať do Chrudimi čeká změna

17. února 2008 v 9:03 |  zajímavosti

Trať do Chrudimi čeká změna

Stát chystá stavbu železnice do Chrudimi. Rozhodnutí o její trase padne do konce března
Chrudim - Část železnice z Chrudimi do Pardubic povede jinudy. Správa železniční dopravní cesty plánuje vybudování nového spojení obou měst. Do konce března chce určit jeho definitivní trasu.
Stát neplánuje jen nový úsek železnice, ale i elektrifikaci a modernizaci tratě mezi Jaroměří a Chrudimí za několik miliard korun. To vše by mělo do osmi let výrazně zlepšit vlakové spojení mezi východočeskými městy.
"Projekt má velikou šanci. Koridory se nebudou stavět věčně, pak přijdou na řadu tratě druhého sledu," uvedl vedoucí krajského centra Českých drah v Hradci Králové Roman Moravčík.
Každý, kdo jel někdy vlakem z Pardubic do Chrudimi, ví o místní specialitě - vlak nejdříve couvá do Rosic, aby pak zamířil opačným směrem. Funguje to tak už od roku 1871. Správa železniční dopravní cesty chce vybudovat nový úsek železnice, který ve směru od Chrudimi odbočí z dosavadní trati za Medlešicemi, povede kolem Nemošic a na Slovanech se napojí na hlavní koridor. Tím couvání odpadne a cesta spěšným vlakem z Chrudimi do Pardubic bude trvat dvanáct minut, bude tedy zhruba o osm minut kratší než dnes.
Projektanti ovšem budou muset vyřešit mimo jiné i to, jakým způsobem bude nová železnice u Dražkovic křížit novou silnici z Pardubic do Chrudimi. "Křižování tratě se silnicí I/37 bude řešeno mimoúrovňově, zatím nebylo definitivně stanoveno, zda se bude jednat o nadjezd, či podjezd," uvedla mluvčí státní společnosti Správa železniční dopravní cesty Anna Kodysová.
Stát chce ale navíc vybudovat i druhou kolej mezi Stéblovou a Opatovicemi. Dvoukolejná část bude měřit přibližně sedm kilometrů, nová trať u Medlešic necelých pět kilometrů, přičemž stavbaři využijí i stávajících kolejí v areálu bývalého železničního vojska.
Výsledek ale snad bude stát za to. Cesta z Pardubic do Hradce by měla trvat čtvrt hodiny, jízda z Chrudimi do Hradce i se zastávkou v Pardubicích třicet minut. "V současné době je zpracovávána a projednávána přípravná dokumentace," uvedla Kodysová s tím, že samotná stavba se má uskutečnit v letech 2013 až 2016. "Nyní probíhají jednání o fixaci trasy v území. Předpokládáme, že rozhodnutí o výsledné variantě padne do konce března letošního roku," uvedla Kodysová.
To všechno jsou ale stále jen plány, vždyť už v roce 2003 České dráhy hovořily o tom, že se začne stavět v roce 2006.
Města by modernizaci pochopitelně uvítala. Nejen kvůli tomu, že by lidé cestovali rychleji a Chrudim by se dočkala slušného nástupiště pro bezbariérový vstup do vlaků. Například právě v Chrudimi nyní lidé žijící u nádraží sepsali petici, protože se tam podle nich kvůli smogu nedá dýchat.
"Plán elektrifikace tratě by tomu mohl do značné míry pomoci," uvedl místostarosta Chrudimi Petr Řezníček.
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - pardubický kraj
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Občerstvení - Dne 29.září 2007 končí provoz nádražní restaurace.A Váš názor na možnost občerstvení?

nádražní restauraci budu postrádat 30.5% (39)
využívám prodejnu PONT 9.4% (12)
využívám stánků v hale či nástupištích 15.6% (20)
využívám jídelního vozu 3.1% (4)
využívám řetězec Hypernova 4.7% (6)
mám vlastní občerstvení 6.3% (8)
nová La Rocket vyhovuje 19.5% (25)
nová La Rocket nevyhovuje 10.9% (14)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.