Vozíčkáři mohou denně využít téměř 700 bezbariérových vlakových spojů

13. srpna 2007 v 8:10 |  bezbariérovost

Vozíčkáři mohou denně využít téměř 700 bezbariérových vlakových spojů

Lidé se sníženou pohyblivostí, matky s kočárky nebo starší lidé, ti všichni dnes mohou pohodlně cestovat bezbariérově upravenými vozy Českých drah na 676 spojích po celé republice. Ještě před deseti lety přitom bylo takových spojů jen dvanáct.

"Dlouhodobě se snažíme zlepšit podmínky cestování handicapovaných lidí. V posledních letech jsme nakoupili řadu nových vozů, které jsou automaticky upraveny k přepravě vozíčkářů. Po kolejích jich dnes jezdí přes dvě stovky," doplňuje statistiku Luďka Hnulíková, ředitelka Odboru osobní dopravy a přepravy Českých drah. "Pochopitelně, že tento trend bude dál pokračovat. Do roku 2010 chceme jejich počet zvýšit minimálně na tři sta."

České dráhy v současné době nakupují nové regionální vlaky pouze v bezbariérové úpravě. Jedná se zejména o elektrické jednotky City Elefant řady 471 a motorové regionální jednotky Regionova řady 814. "Také v dálkových spojích se stále více objevují vozy se sníženou podlahou, nástupními plošinami a se speciálně upraveným WC. U nových vagónů je bezbariérová úprava naprostou samozřejmostí, u starších vozů se snažíme přístup postiženým maximálně usnadnit, například úpravou madel v nástupním prostoru," dodává Luďka Hnulíková.

U vybraných vlaků, především kategorie EC a IC, jsou využívány i vozy zahraničních železnic, hlavně německých a slovenských. V kombinaci s vozy ČD je tak zajištěna přeprava vozíčkářů několika páry dálkových spojů denně také do Německa, Rakouska a na Slovensko. Bezbariérové vozy ve vlacích na dálkových, ale i na regionálních spojích, jsou označeny v tištěných jízdních řádech i na internetu, kde lze zjistit rovněž informace o přístupnosti stanic. V případě, že cestující se sníženou schopností pohybu potřebuje k nástupu nebo výstupu z vlaku pomoc drážního personálu, je nutné ohlásit cestu alespoň 24 hodin předem.

Souběžně s modernizací vozového parku jsou postupně odstraňovány bariéry u nádražních budov, na nástupištích a u sociálních zařízení. Své zaměstnance pak České dráhy proškolují v oblasti manipulace a používání zdvihacích zařízení sloužících k nástupu cestujících do vlaků a v oblasti kontaktu a jednání s těmito klienty.



















TOPlist
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Jak se vám líbí nádraží Pardubice hl.n.?(známkujte jako ve škole)

1 53.3% (139)
2 14.9% (39)
3 10.7% (28)
4 3.4% (9)
5 17.6% (46)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.