Další člověk přejetý vlakem u Valů u Přelouče

5. ledna 2007 v 14:35 | Miloslav Zítka dopravní net |  černá kronika

Další člověk přejetý vlakem

Vydáno dne 04. 01. 2007 (161 přečtení)Manažer 4.1.2007-3 převzato z dopravní net
Ve čtvrtek večer, ve 20:25 se stala další nehoda, při které zahynul člověk pod koly vlaku. Stalo se to na trati 010 mezi Kolínem a Pardubicemi u stanice Valy u Přelouče. Postiženým vlakem se stal IC 519 Manažer do Ostravy.
Shodou okolností jsme měli na místě našeho redaktora a přinášíme podrobnou reportáž o tom, jak se s mimořádnou situací vypořádala vlaková četa a ČD.


Vlak IC 519 Manager byl při výjezdu Holešovic asi 5 minut zpožděn z důvodu čekání na 10 minut zpožděný EC 371 ze směru Aarhus.
Asi po 50 minutách jízdy začala celá souprava náhle prudce brzdit a zůstala stát na trati. Přibližně za 5 minut se ozvalo hlášení rozhlasu ve vagónech: "Z důvodu poruchy vlak dále nepojede, předpokládaní doba zpoždění bude asi dvě hodiny". Pak začali průvodčí vysvětlovat cestujícím, aby nikdo neopouštěl soupravu, i když se dále nepojede kvůli tomu, že vlak srazil člověka a vlaková souprava musí vyčkat na místě než se případ vyšetří.
Manažer 4.1.2007
Za několik minut se průvodčí vydali hledat tělo osoby, kterou vlak srazil. Až se průvodčí vrátili zpět, cestujícím bylo sděleno, že souprava stojí několik set metrů za zastávkou Valy u Přelouče, asi 10 km před Pardubicemi.
V průběhu dlouhého čekání vlaku projížděly ostatní vlaky na trati 010 mezi Kolínem a Pardubicemi po jedné koleji. Vlak IC 519 Manager postupně předjely vlaky Os 9327, R423 CASSOVIA a také R201 SILESIA.
Uplynuly již více než dvě hodiny a vlakový rozhlas upozornil cestující, aby nevystupovali ze soupravy, protože s vlakem se bude posunovat a zanedlouho se vlaková souprava rozjela do stanice Pardubice hl.n.. Průvodčí začala obcházet cestující a zjišťovat, kde který cestující potřebuje zařídit přípoj.
Jelikož vlak měl ve své trase zpoždění přibližně 140 - 145 minut, některým cestujícím by už za normálních okolností odjely poslední přípojné spoje.
A tak vlak IC 519 zastavil bez ohlášení v České Třebové, dále pokračoval do Olomouce hl.n.. Cestujícím do Přerova zastavil mimořádně na zastávce Prosenice a v Ostravě Svinově čekal přípojný osobní vlak do Opavy 30minut, také byl zajištěný přípoj ve směru Havířov a v Ostravě Kunčicích čekal přípoj na Frýdek-Místek a Frýdlant n.O.
Poděkování za velmi dobrou organizaci této krizové situace patří vlakové četě z domovské stanice Bohumín. Vlakový personál včas informoval cestující o situaci a také zajistil přípoje pro cestující, kteří nekončili svou jízdu ve stanici, kde vlak IC 519 zastavoval. | Autor: Miloslav Zítka |
TOPlist
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Jak hodnotíte bezpečnostní situaci,kdy na nádraží slouží v noční době bezpečnostní agentura Sipadan?

výrazné zlepšení 25.7% (28)
mírné zlepšení 20.2% (22)
stále stejný stav 38.5% (42)
zhoršen stav 15.6% (17)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.